Céges vásárlás esetén kérem az előre egyeztetést.

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)

Tornóczky-Pásti Krisztina, egyéni vállalkozó

 

Hatályos: 2023. július 12-től

 

 

Tartalomjegyzék

 

  1. Eladó adatai 4
  2. Általános rendelkezések, hatály. 4
  3. Szerzői jog. 5
  4. Felelősség. 5
  5. A szerződés alapjául szolgáló jogszabályok. 5
  6. Fogalmak. 6
  7. A szerződés nyelve, a szerződés formája. 7
  8. Árak. 7

8.1.     A Honlapon feltüntetett árak. 7

8.2.     Hibás ár 7

  1. A Honlap használata, a vásárlás folyamata. 8

9.1.     Az Áru kiválasztása. 8

9.2.     A rendelés elküldése. 8

9.3.     Adatbeviteli hibák javítása. 9

9.4.     A rendelés véglegesítése. 9

9.5.     Ajánlattétel 9

9.6.     A rendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte. 9

9.7.     Teljesítési határidő. 10

9.8.     Fizetési módok. 10

9.9.     Szállítási módok és díjak. 11

  1. Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog. 11

10.1.       Elállási és felmondási jog feltételei, határideje. 12

10.2.       Az elállási vagy felmondási jog gyakorlása. 12

Fogyasztó az elállási igényét elküldheti az alábbi elérhetőségeken: 12

10.3.       Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége. 12

10.4.       Eladó kötelezettségei Fogyasztó elállása vagy felmondása esetén. 13

10.5.       Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén. 13

10.6.       Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek. 14

  1. A teljesítés szerződésszerűségének követelményei 15
  2. Jótállás, szavatosság. 16

Vásárló a szavatossági igényeit az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti: 16

12.1.       Jótállás. 16

12.2.       Kellékszavatosság. 16

12.3.       Termékszavatosság. 19

  1. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés. 20

13.1.       Írásban tett panasz. 20

13.2.       Fogyasztóvédelmi eljárás. 20

13.3.       Bírósági eljárás. 21

13.4.       Békéltető testület 21

13.5.       Online vitarendezési platform.. 23

13.6.       Értékelés elhelyezése a Honlapon. 23

  1. Részleges érvénytelenség. 24
  2. Magatartási kódex. 24
  3. Csokoládé workshopon való részvételre vonatkozó külön szabályok. 24

16.1.       A workshopról általánosságban. 24

16.2.       Workshopra jelentkezés. 25

16.3.       Részvételi díj 25

16.4.       Workshop helyszíne. 26

16.5.       Házirend. 26

16.6.       Workshop elmaradása. 27

16.7.       Lemondási feltételek. 27

16.8.       Tanfolyam időpontjának, tematikájának változása. 27

16.9.       Fotó- és videófeltétel készítése a workshopon. 27

16.10.     Workshoppal kapcsolatos szerzői jogok. 28


  1. Eladó adatai

 

Név: Tornóczky-Pásti Krisztina, egyéni vállalkozó (továbbiakban: Eladó)

Székhely: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16.

Levelezési cím: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16.

Nyilvántartási szám: 56273199

Adószám: 68197524-1-37

Statisztikai számjel: 68197524-1082-231-17

Nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Nyilvántartásba történő felvétel napja: 2021. augusztus 23.

Kamarai tagság: Tolna Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara

Kamarai regisztrációs szám: TO68197524

Bankszámlaszám: 50800740-15586322

Honlap: www.tundercsoki.hu

Telefonszám: +36-30-240-6982

Email elérhetőség: tundercsoki@gmail.com

Honlap tárhelyszolgáltatója: MEDIACENTER HUNGARY Kft. (székhely: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5., cégjegyzékszám: 03-09-114492, adószám: 13922546-2-03, email cím: mediacenter@mediacenter.hu)

 

  1. Általános rendelkezések, hatály

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák Eladó, valamint a webáruházban (továbbiakban: Webáruház) Eladó által kínált termékek megrendelőinek (továbbiakban: Vásárló vagy Fogyasztó), valamint Eladó által szervezett workshop résztvevőinek (továbbiakban: Résztvevő) – a továbbiakban együttesen Felek – jogait és kötelezettségeit.

 

Jelen ÁSZF tartalmazza a távollevők között megkötött szerződések esetén a jogszabályban előírt tájékoztatást és a teljesítés szabályait, a szerződés létrejöttének feltételeit, a szerződés létrejöttére vonatkozó szabályokat, a teljesítési határidőket, szállítási és fizetési feltételeket, felelősségi szabályokat, valamint az elállási és felmondási jogokra vonatkozó szabályokat.

 

Eladó az ÁSZF Honlapon történő megjelenítésével Vásárló számára lehetővé és elérhetővé teszi, hogy a szerződés megkötése előtt a jogszabályban előírt, szükséges tájékoztatást megkapják.

 

Vásárló a Honlapon keresztül történő megrendelésével, valamint a workshopra jelentkezésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. Eladó fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-t bármikor a Vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa. Ezen módosítások a folyamatban lévő vagy folyamatos szerződéseket nem érinthetik, a módosítás csak az annak közzétételét követően hatályba lépő szerződéseket érinti.

 

Eladó ugyanakkor az ÁSZF mindenkor hatályos változatát a Honlapon közzéteszi, így a Honlap felkeresésekor az ÁSZF aktuális változata elérhető és megismerhető Vásárló számára.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályi rendelkezések, valamint az egyéb kötelezően alkalmazandó normák az irányadók és alkalmazandók.

 

  1. Szerzői jog

 

A Honlapon megjelenített védjegyek, logók, valamint egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak. Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé a Honlap tartalmát. Tilos a Honlapon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni. Lajstromozott védjegy, valamint szerzői jogi védelem alatt álló mű jogellenes felhasználása jogi eljárást vonhat maga után.

 

  1. Felelősség

 

Eladó a Honlap használatából, illetve annak bármikor, bármilyen okból, bármilyen időtartamra bekövetkező elérhetetlenné válásából esetlegesen eredő kárért, veszteségért vagy költségért nem vállal felelősséget. Nem vállal felelősséget továbbá semmilyen, arra jogosulatlan személy által végzett, illetve késedelmes információátadás, számítógépes vírus, vonal- vagy rendszerhiba következtében az adatokban végbemenő változásért sem. Eladó fenntartja a jogot a Honlapon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére. Eladó nem vállal továbbá felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, vagy publikált anyagokért, amelyek a Honlaphoz kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.

 

  1. A szerződés alapjául szolgáló jogszabályok

 

  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2018/302 rendelete (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • évi CXIX. törvény a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről (DM törvény)
  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CL. törvény az adózás rendjéről (Art.)
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker tv.)
  • évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról (Áfa tv.)
  • évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (Fttv.)
  • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (Grt.)
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
  • évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról (Pp.)
  • 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről (Fktv.)
  • 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról

 

  1. Fogalmak

 

  • Általános szerződési feltétel: Általános szerződési feltételnek minősül az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
  • Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt ingó dolog, termék
  • Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
  • Felek: Eladó és Vevő együttesen
  • Fogyasztó: a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontjában meghatározottak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: az a szerződés, amely fogyasztó és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti
  • Funkcionalitás:a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
  • Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
  • Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
  • Jótállás: a Ptk. szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal
  • Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
  • Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő Felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a Felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden olyan birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, amely a Szerződés tárgyát képezi
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás
  • Vásárló: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • Webáruház: A Honlapon kínált termékek értékesítésére szolgáló felület
  • Workshop: Eladó által szervezett műhelymunka

 

  1. A szerződés nyelve, a szerződés formája

 

A szerződés nyelve a magyar.

 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat Eladó nem iktatja.

 

  1. Árak

 

  • A Honlapon feltüntetett árak

 

Az árak forintban értendők, az árakat általános forgalmi adó összeg nem terheli.

 

A termékek mellett feltüntetett árak a szállítási költséget nem tartalmazzák. A szállítás költség a feltüntetett árakon felül értendő.

 

Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem érinti a már megkötött szerződéseket. Amennyiben hibásan feltüntetett árú Árura megrendelés érkezik, de a szerződés még nem került megkötésre, úgy Eladó az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján, az ott meghatározott feltételek szerint jár el.

 

  • Hibás ár

 

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül főleg, de nem kizárólagosan:

  • 0 Ft vagy 1 Ft összegű ár
  • kedvezményes ár esetében a meghirdetett kedvezmény mértékével csökkentett ár összege tévesen került feltüntetésre.

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Vásárló jogosult dönteni, hogy az Árut valós áron megrendeli, vagy lemondja a megrendelést, amely utóbbi esetben Vásárlót ezért hátrányos jogkövetkezmény nem éri.

 

  1. A Honlap használata, a vásárlás folyamata

 

A vásárlás történhet regisztrációval vagy regisztráció nélkül.

 

  • Az Áru kiválasztása

 

Vásárló a kiválasztott Árura kattintva megtekintheti annak bővebb leírását. Eladó felhívja Vásárló figyelmét, hogy a termékeket bemutató fotók illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek. A megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba teszem” gomb megnyomásával a kosárba helyezi. Amennyiben Vásárló több terméket szeretne megvásárolni, folytathatja tovább a vásárlást, és a következő megvásárolni kívánt terméket ugyanilyen módon helyezheti a kosárba. A „Kosár” gombra kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, azok darabszámát, kiszerelését, továbbá lehetőség van a rendelés helyességének (például: árak, mennyiség) ellenőrzésére, szükség esetén a rendelés javítható, módosítható is vagy a kosárba helyezett termékek törölhetők is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

 

A megtekintett termékek kedvencnek jelölhetők, így a következő böngészés alkalmával a szív formájú ikonra kattintva megtekinthetők a „Kedvenc” mappában.

 

Eladó a termékek jégakkuval történő szállítását is biztosítja, ennek meleg időben való igénybevételét Eladó javasolja a Vásárlók részére. Tekintve, hogy a jégakkuval történő szállítás plusz költséggel jár, Eladó a jégakkut a Vásárló kifejezett kérése esetén helyezi el a csomagban. A jégakkuval történő szállítás kiválasztására a szállítási mód kiválasztásánál van lehetőség.

 

Eladó felhívja Vásárló figyelmét, hogy a Webáruházban kínált termékekből – azok jellegéből adódóan – alapvetően nem rendelkezik készlettel, a termékek gyártása a rendelést és a vételár megérkezését követően kezd meg. Amennyiben valamely megrendelt termék vagy a megrendelt mennyiség egy része készleten van, arról Eladó a megrendelés megérkezését követően tájékoztatja Vásárlót, és külön jelzi a megrendelt mennyiség teljes egészében való elkészülésének várható időpontját.

 

  • A rendelés elküldése

 

A rendelés véglegesítését a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával lehet megkezdeni. Ha Vásárló már vásárolt a Webáruházban, és regisztrált vásárlóként szeretne vásárolni, akkor meg kell adnia a korábbi regisztráció során megadott felhasználónevét vagy email címét és jelszavát.

 

Amennyiben Vásárló új vásárlóként szeretne regisztrálni, meg kell adnia a Honlapon közzétett Adatkezelési tájékoztatóban felsorolt adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie.

 

Regisztrációval és regisztráció nélküli vásárlás esetén meg kell adni a szállítási módot és címet, a jégakkuval történő szállítási igényt, valamint meg kell jelölni fizetési módot, továbbá, ha Vásárló rendelkezik kuponnal, meg kell adni a felhasználni kívánt kupon kódját. Szállítási címként kizárólag magyarországi cím adható meg.

 

Amennyiben Vásárló – az adatok megadása után – egyetért a megrendelés tartalmával, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással a megrendelést véglegesítheti.

 

  • Adatbeviteli hibák javítása

 

Vásárlónak a megrendelés során, a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok javítására vagy módosítására. Fontos, hogy Vásárló mindig ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen az általa megadott adatok alapján kerül sor a számlázásra, illetve szállításra. Eladó kifejezetten felhívja Vásárló a figyelmét arra, hogy az általa tévesen megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét, mely esetért Eladó nem tartozik felelősséggel. Amennyiben Vásárló a rendelés véglegesítését követően hibát fedez fel a megadott adatokban, a lehető legrövidebb időn belül a rendelése módosításának kezdeményezése szükséges. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Eladó felé.

 

  • A rendelés véglegesítése

 

Vásárló a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva zárhatja le rendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Vásárló minősül ajánlattevőnek.

 

  • Ajánlattétel

 

A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával és a megrendelés elküldésével Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlata megtett ajánlatnak minősül, továbbá Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolásának megérkezése esetén a nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Vásárlót ajánlata 48 óra időtartamban köti. Amennyiben Eladó a Vásárló ajánlatát a jelen ÁSZF szerint 48 óra belül nem igazolja vissza, Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól.

 

  • A rendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte

 

Vásárló a rendelését bármikor leadhatja.

 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik.

 

Eladó a Vásárló ajánlatának elküldését követően azonnal, de legfeljebb 48 órán belül – a rendelés részleteit tartalmazó – email formájában visszaigazolja az ajánlatot. A szerződés akkor jön létre, amikor Eladó által küldött visszaigazoló email a Vásárló levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik.

 

Tekintve, hogy Eladó a megrendelt termék(ek) gyártását a vételár megfizetését követően kezdi meg, a visszaigazoló emailben megküldi a banki előre utaláshoz szükséges adatokat és a díjbekérőt.

 

Vásárlónak az utalás rendezésére 5 nap áll rendelkezésre. Amennyiben ezen idő alatt a vételár összege nem érkezik meg Eladóhoz, Eladó jogosult a rendelést törölni. Ezt megelőzően Eladó az utalásról emlékeztető email(eke)t küld. Amennyiben az előre utalás nem teljesítése miatt a rendelés Eladó által törlésre kerül, arról Eladó tájékoztató emailt küld Vásárló részére.

 

Az utalás beérkezését követően Eladó előlegszámlát küld Vásárlónak, valamint a megrendelés feldolgozását megkezdi.

 

Amennyiben Vásárló megrendelése olyan terméket tartalmaz, melynek teljesítése az alapanyag ideiglenes hiánya vagy későbbi készletre kerülése miatt elhúzódik, Eladó – elsősorban emailen vagy telefonon – a megrendelést megérkezését követően felveszi a kapcsolatot Vásárlóval, és egyedi tájékoztatást nyújt a megrendelés teljesítésének várható idejéről.

 

Amennyiben a fenti határidők valamilyen oknál fogva nem tarthatók, vagy a webáruház ideiglenesen nem üzemel, arról Eladó tájékoztatást tesz közzé a Honlapon. Megrendelés ezen időszak alatt is leadható, de azok feldolgozása ezen időszakot követően kezdődik meg.

 

  • Teljesítési határidő

 

A rendelés teljesítésének várható időpontjáról Eladó emailen értesítést küld Vásárló részére.

 

Általános teljesítési határidő – a megrendelés összegének beérkezésétől függően – 5-8 munkanap.

 

Eladó ismételten felhívja a figyelmet, hogy – amennyiben az ÁSZF-ben közölt határidők valamilyen oknál fogva nem tarthatók, vagy a webáruház ideiglenesen nem üzemel – arról tájékoztatást tesz közzé a Honlapon.

 

Eladó fenntartja magának a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben (pl. mert a termék vagy alapanyag nem áll rendelkezésre). Részben történő teljesítésre kizárólag a Vásárlóval történt egyeztetést követően van lehetőség. A termék vételárának előre történő teljes kiegyenlítése esetén az Eladónak haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül a teljes összeget a Vásárló részére vissza kell térítenie.

 

  • Fizetési módok

 

A megrendelt termék(ek) vételárát Vásárló banki előre utalással rendezheti Eladó MBH Banknál vezetett 50800740-15586322 számlaszámára való utalással.

 

Eladó ismételten felhívja Vásárló figyelmét, hogy a termék(ek) gyártása a vételár megérkezését és Eladó bankszámláján való jóváírást követően kezdi meg.

 

Eladó a vásárlásról kiállított számlát a csomagban papír alapon elhelyezi, vagy elektronikus úton küldi meg Vásárló részére.

 

  • Szállítási módok és díjak

 

A kiszállítás Magyarország egész területén történik. Magyarország területén kívüli kiszállításra nincs lehetőség.

 

Sikeres fizetés esetén a megrendelt termék(ek) státuszának változásáról és a várható szállítási határidőről Eladó és/vagy a szállítás szolgáltatója emailen visszaigazolást küld. Eladó általi visszaigazolásban feltüntetett szállítási határidő kizárólag tájékoztatásul szolgál a várható kézbesítés idejéről, így azok esetleges elmulasztása Eladóval szemben semmilyen igényt nem alapoz meg. Eladó kifejezetten kizárja a felelősségét, amennyiben a késedelem az igénybe vett futárszolgálat késedelméből adódik.

 

Kiszállítás GLS futárszolgálattal:

A megrendelt termékek szállítását a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. végzi.

A szolgáltatásról bővebben itt: https://gls-group.com/HU/hu/home

 

A csomagokat a futárszolgálat munkatársai szállítják házhoz, munkanapokon jellemzően 8-17 óra között. Előzetesen a futárszolgálat sms-ben és/vagy emailben tájékoztatja Vásárlót a csomag érkezéséről, amely tájékoztatóban a futárszolgálat jellemzően 4 órás időintervallumot határoz meg a csomag kézbesítésére. Amennyiben Vásárló az adott időszakban nem tartózkodik otthon, akkor szállítási címként célszerű munkahelyi címet megadni. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, akkor értesítést hagy. Vásárló az értesítésen megadott telefonszámon érdeklődhet a diszpécsertől a csomagról. A futár egy újabb munkanapon újra megkísérli a kiszállítást. Amennyiben sikertelen a kiszállítás, a futárszolgálat az árut visszaszállítja Eladónak, és a megrendelés Eladó által törlésre kerül.

 

Szállítási díjak:

  • A szállítás díja: 2 700,- Ft
  • Jégakkuval történő kiszállítás igénylése esetén a szállítás díja: 3 000,- Ft
  • A szállítás 40 000,- Ft felett Magyarország egész területén ingyenes. (A költségek számítása a kosárba helyezett termékek végösszege alapján történik.)

 

Személyes átvétel:

Eladó személyes átvételi lehetőséget biztosít székhelyén előre egyeztett időpontban vagy Tolna területén előre egyeztetett helyszínen és időpontban.

A személyes átvétel ingyenes.

 

  1. Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
    • Elállási és felmondási jog feltételei, határideje

 

Fogyasztót a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 20. §-a szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát:

  • Áru adásvételére irányuló szerződés esetén:
    • az Árunak,
    • több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
    • több tételből vagy darabból álló Áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
    • ha az Árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától,
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja.

 

A 6. fejezetben meghatározott „Fogyasztó” fogalmából következik, hogy nem minősül Fogyasztónak az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, a társasházak, és így nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal.

 

Jelen pontban foglaltak nem érintik Fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

Ha a szerződés megkötésére Fogyasztó tett ajánlatot, Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

  • Az elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

Fogyasztó az elállási és felmondási jogát gyakorolhatja:

  • a Honlapon található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
  • az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján.

 

Fogyasztó az elállási igényét elküldheti az alábbi elérhetőségeken:

Honlap: www.tundercsoki.hu

Levelezési cím: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16.

Email elérhetőség: tundercsoki@gmail.com

 

  • Fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

 

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó nyilatkozatát a határidőn belül elküldi, amelynek határideje 14 nap.

 

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.

 

Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

 

  • Eladó kötelezettségei Fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

 

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám, postai cím vagy egyéb adat következtében történő késedelem miatt az Eladót felelősség nem terheli.

 

Az Áru visszaküldésének költségét Eladó nem vállalja át Vásárlótól. Vásárló által utánvétellel küldött csomagot Eladó nem vesz át.

 

Áru adásvételére irányuló szerződés esetén az Eladó mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza.

 

A csomag Eladóhoz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása.

 

A hiánytalanul és sérülésmentesen visszajuttatott, ugyanakkor nem a Fogyasztó egyedi rendelése alapján összeállításra került termék Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összegét, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (pl. megrendeléskor megfizetett szállítási díj) – ide nem értve a visszaküldés díját – az elállást követő legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó részére.

 

  • Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

Amennyiben Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha az Eladó vállalta, hogy az Árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.

 

A Fogyasztó kizárólag az Áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

 

A Fogyasztó csak az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

Amennyiben a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles a felmondás Eladóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat az Eladó számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 

Eladó kéri, hogy az Áru visszaküldése előtt Vásárló emailen vagy telefonon vegye fel a kapcsolatot Eladóval. Eladó a visszaküldés címét ekkor adja meg Vásárlónak, továbbá a visszaküldés módja tekintetében is tájékoztatást nyújt. Email cím: tundercsoki@gmail.com, telefonszám: +36-30-240-6982

 

Vásárló köteles a csomag visszaküldésével kapcsolatos költségeket megfizetni.

 

  • Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

 

A Fogyasztó nem gyakorolhatja a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. § szerinti jogát:

  1. szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint az Eladó maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  2. olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Eladó által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke az Eladó által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított 30. napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél az Eladó a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát, továbbá az Eladó visszaigazolást küldött a Fogyasztó részére. Pl. az internetes felületről megvásárolható (letölthető) játék, zene, háttérkép stb.

 

Fentiek értelmében, abban az esetben, ha a Fogyasztó az Eladó által már elkészített kreációk közül választja ki a terméket, úgy Fogyasztó jogosult az előző pontokban részletezettek szerint 14 napon belül elállási jogát gyakorolni. (Ilyen termékek lehetnek pl.: készleten lévő csokoládé, kávé, smoothie stb.)

 

Jelen pont szerinti felsorolás 3. pontja alapján Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a terméket Eladó kifejezetten a Fogyasztó utasításainak megfelelően, egyedi rendelés alapján állította össze (pl. egyedi logózott vagy egyedi fotóval ellátott csokoládék, egyedi és a Vásárló igényei szerinti ízvilággal készített csokoládék stb.).

 

Jelen pont szerinti felsorolás 5. pontja alapján, ha Eladó által előre elkészített csokoládé nylon csomagolását vagy a dobozt Fogyasztó felbontotta, úgy tekintettel arra, hogy a termék további felhasználása, vagy értékesítése termék természeténél fogva nem lehetséges a Vásárló elállási jogát nem gyakorolhatja.

 

Egyes bonbonok a bennük lévő összetevőkre és alapanyagokra tekintettel rövid (akár 2 hetes) szavatossági idővel készülnek, ezért az ilyen bonbonok tekintetében jelen pont szerinti felsorolás 4. pontja alapján Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát.

 

Az esetleges Fogyasztói panaszok, vagy a Fogyasztó általi gyakorolt elállási jog alkalmával a termék és csomagolásának hiánytalanságát és sérülésmentességét Eladó minden esetben megvizsgálja.

 

  1. A teljesítés szerződésszerűségének követelményei

 

Az Árunak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet 5. §-ban foglalt követelményeknek. Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező Árunak:

  • meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
  • alkalmasnak kell lennie Fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a Fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott, és amelyet az Eladó elfogadott;
  • rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást – ; és
  • biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

 

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fentieken túl – a szerződés tárgyát képező Árunak:

  • alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;
  • rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény – és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében –, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését;
  • rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást –; és
  • meg kell felelnie az Eladó által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

 

Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy

  • a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;
  • a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy
  • a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

 

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a Fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az Áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az előzőekben részletezett követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a Fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

 

  1. Jótállás, szavatosság

 

A Webáruházban kínált termékekre Eladó a szavatossági jogokat a Ptk. és 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben foglaltak szerint biztosítja.

 

Vásárló a szavatossági igényeit az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:

Honlap: www.tundercsoki.hu

Levelezési cím: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16.

Email elérhetőség: tundercsoki@gmail.com

 

  • Jótállás

 

A 151/2003. (IX.22.) Kormányrendeletben előírt kötelező jótállási kötelezettség nem vonatkozik Eladó Webáruházában kínált termékekre.

 

  • Kellékszavatosság

 

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 3. számú melléklet alapján készült.

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. és – fogyasztói szerződések esetében – a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
  • választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

Fogyasztói szerződésnél ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az Áru és a digitális elemeket tartalmazó Áru teljesítésének időpontjától számított 1 éven belül felismert hiba már az Áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az Áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

Az Eladó megtagadhatja az Áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

 

Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • megtagadta az Áru szerződésszerűvé tételét,
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az Áru szerződésszerűvé tételét,
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az Áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

 

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

 

Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

Az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt Áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan Áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az Áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő Áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított Áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

 

Fogyasztónak az Árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében Eladó rendelkezésére kell bocsátania.

 

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott Áru értékének különbözetével.

 

A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

 

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott Árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás Áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb Áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

 

Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő ekkor sem köthető ki érvényesen.

 

Fogyasztónak nem minősülő Vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

  • Termékszavatosság

 

A Ptk. alapján a termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

  1. Panaszkezelés, jogérvényesítés, vitarendezés

 

  • Írásban tett panasz

 

Vásárló az Eladó, valamint az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az Áru Fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban, elektronikus levél útján írásban közölheti az Eladóval az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Honlap: www.tundercsoki.hu

Email elérhetőség: tundercsoki@gmail.com

 

Az írásban tett panaszt Eladó köteles a beérkezést követő 30 napon belül írásban megválaszolni, és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító állápontját Eladó köteles megindokolni.

 

A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

 

Amennyiben Eladó és Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, a következő pontokban részletezett jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Fogyasztó számára.

 

  • Fogyasztóvédelmi eljárás

 

Fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel Eladó piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

 

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak itt: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

 

  • Bírósági eljárás

 

Vásárló a Ptk., valamint a Pp. rendelkezései alapján jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bírósági úton történő érvényesítésére.

 

  • Békéltető testület

 

Ha Fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja az Eladóval rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a Fogyasztó és az Eladó között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a Fogyasztó csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

 

A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Eladónak együttműködési kötelezettsége van, ami azt jelenti, hogy a békéltető testületi meghallgatásra az Eladó köteles válasziratot benyújtani, valamint a meghallgatáson a cég képviselője köteles megjelenni, ellenkező esetben fogyasztóvédelmi bírságot szab ki rá a fogyasztóvédelmi hatóság.

 

A cég személyes megjelenési kötelezettsége nem terjed ki arra az esetre, ha székhelye, telephelye vagy fióktelepe az eljárást lefolytató békéltető testület szerinti vármegyében nincs. Ebben az esetben Eladó együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy Fogyasztó az eljárás megindítása előtt az Eladóval közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a békéltető testülethez.

 

Jogorvoslat, fellebbezés lehetősége a Békéltető Testület döntése ellen:

Az Fgytv. rendelkezési értelmében bíróság előtt csak abban az esetben van lehetőség a határozat megtámadására, ha az eljáró tanács eljárási szabályt sértett, illetve az Eladó az ajánlás hatályon kívül helyezését kérheti a bíróságtól jogszabálysértés esetén.

 

A békéltető testületi döntés nem érinti Fogyasztónak azt a jogát, hogy igényét bírósági eljárás keretében érvényesítse. Tehát a bírói út igénybevételére a békéltető testületi eljárás lefolytatását követően is van lehetőség.

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre utca 36.

Telefon: +36-72-507-154

Email: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

 

 

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefon: +36-20-373-2570

Email: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefon: +36-76-501-525, +36-76-501-532

Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010

Email: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kem-bekeltetes.hu

 

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefon: +36-66-324-976

Email: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz. 14.

Telefon: +36-32-520-860

Email: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli utca 1.

Telefon: +36-46-501-090, +36-46-501-871

Email: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2

Telefon: +36-1-792-7881

Email: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: +36-1-488-2131

Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www.bekeltet.bkik.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefon: +36-82-501-000, +36-82-501-026

Email: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62-554-250/118

Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi utca 2.

Telefon: +36-42-420-180

Email: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36-22-510-310

Email: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany János utca 23-25.

Telefon: +36-74-411-661

Email: kamara@tmkik.hu

Honlap: www.tmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyor.hu

 

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc utca 23.

Telefon: +36-94-312-356, +36-94-506-645

Email: pergel.bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefon: +36-52-500-710, +36-52-500-745

Email: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

 

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: +36-88-814-121, +36-88-814-111

Email: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

 

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36-36-416-660/105

Email: bekeltetes@hkik.hu

Honlap: www.hkik.hu

 

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: +36-92-550-513

Email: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

 

 

  • Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság Online létrehozott egy platformot, ahol a fogyasztók és kereskedők felkérhetnek egy pártatlan vitarendezési testületet online vásárlással kapcsolatos jogvitáik rendezésére.

 

Az online vitarendezési platform segítségével lehetőség van internetes vásárlással kapcsolatos panaszokat digitális formában, bármelyik uniós nyelven az Európai Unió bármely pontjáról elküldésére a kiválasztott alternatív vitarendezési testületnek.

 

Az eljárás általában teljes mértékben online zajlik, az alternatív vitarendezési testület kiválasztását követően kb. 90 napot vesz igénybe, és ingyenesen vagy jelképes összegű díj ellenében történik.

 

Elérhetőségek és részletek itt:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

 

  • Értékelés elhelyezése a Honlapon

 

Eladó a Honlapján vásárlói véleményeket tesz közzé, mely a termékek értékelését teszi lehetővé.

 

Vélemény leadására a vásárlói fiókba belépve, az erre szolgáló menüpontra kattintva van lehetőség. Eladó az értékelőt személyét ellenőrzi a tekintetben, hogy a Webáruháznak valóban vásárlója volt-e, így csak azon értékelések kerülnek publikálásra, mely olyan Vásárlótól érkezett, aki a terméket valóban megvásárolta.

 

Eladó a pozitív és negatív értékelések között nem tesz különbséget, azokat a Honlapon egyaránt megjelenti. Eladónak abban az esetben van lehetősége az értékelések moderálására, ha azok tartalma obszcén vagy sértő.

 

Fentiek következtében a rendszer és Eladó Honlapja csak valós, a termékeket ténylegesen megvásárló és/vagy használó Vásárlók értékeléseit és véleményeit tartalmazza.

 

  1. Részleges érvénytelenség

 

Amennyiben az ÁSZF valamely pontja hiányos vagy hatálytalan, a szerződés egyéb pontjai érvényben és hatályban maradnak. A hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

 

  1. Magatartási kódex

 

Eladó nem rendelkezik az Fttv. szerinti magatartási kódexszel.

 

  1. Csokoládé workshopon való részvételre vonatkozó külön szabályok

 

  • A workshopról általánosságban

 

Eladó által meghirdetett workshopon előre meghirdetett témakör(ök) szerint vállalja a csokoládékészítés  oktatását Résztvevő részére az alábbi tematika szerint:

  • csokoládé temperálás;
  • csokoládé táblák, bonbonok elkészítése, stb. a meghirdetett tematika szerint;
  • a meghirdetett tematikához használt eszközök bemutatása.

 

Résztvevő a tanfolyamon Eladó útmutatásai alapján csokoládé alapú termékeket készít, melyeket a tanfolyam végén magával vihet.

 

A workshop részvételi díja magában foglalja a tanfolyam során felmerülő összes alapanyag és eszköz költségét, valamint az oktatás költségét. A részvételi díj megfizetésén felül további költség a Résztvevőt nem terheli.

 

A workshop a meghirdetett időpontban, pontosan kezdődik. A késve érkező Résztvevő a workshopba bekapcsolódhat, viszont a késés miatt a workshop meghosszabbítására nincs lehetőség.

 

A Honlapon workshopra vonatkozóan feltüntetett befejezési időpont egy becsült időpontot jelöl.

 

A workshop nem minősül képzésnek, nem akkreditált és nem engedélyköteles.

 

A workshop az Fktv. hatálya alá tartozik, ezért Eladó részéről adattovábbítás történik a Résztvevőkről, melyet a Résztvevő a workshopra jelentkezéssel jelen ÁSZF szerint elfogad, és a szükséges adatokat Eladó rendelkezésére bocsátja.

Eladó a worskhop kezdetekor felhívja a figyelmet a potenciális baleseti forrásokra is. Nyomatékosan felhívja továbbá a figyelmet, hogy Résztvevő saját hibájából vagy a program egyéb Résztvevőinek hibájából bekövetkezett balesetekért, sérülésekért Eladó felelősséget nem vállal.

 

Eladó a workshop elvégzéséről bizonyítványt nem állít ki, a workshop képesítéssel nem jár.

 

  • Workshopra jelentkezés

 

Eladó a Honlapon, közösségi média felületein, valamint hirdetésekben hirdeti meg a workshopot. A részvételhez szükséges regisztráció a Honlapon keresztül történik.

 

A regisztráció elküldése után Eladó a jelentkezőknek visszaigazoló emailt küld, mely tartalmazza a tanfolyami díj kiegyenlítésével kapcsolatos információkat. A workshopra foglalt hely csak a részvételi díj 50%-ának befizetésével válik véglegessé, mely csak 72 órával a tanfolyam kezdete előtt és nagyon indokolt esetben vehető igénybe másik tanfolyamra, amennyiben ott rendelkezésre áll szabad hely. A tanfolyami helyek a tanfolyami díjak beérkezésének sorrendjében kerülnek foglalásra. A befizetés megérkezését emailben igazolja vissza Eladó, mellyel teljessé válik a regisztrációs folyamat.

 

Résztvevőkkel való kapcsolattartás az általuk megadott email címen keresztül történik. A Résztvevők az általuk megadott email cím megfelelőségéért, valamint saját email szolgáltatásuk és email postafiókjuk megfelelő működéséért felelősséggel tartoznak. Ennek értelmében Résztvevő által használt email szolgáltatással és/vagy postafiókkal összefüggésben felmerülő hibákért vagy hiányosságokért (pl. postafiók telítettsége miatt nem érkezik meg az email visszaigazolás) Eladó nem tartozik felelősséggel.

 

A workshopra legkésőbb a meghirdetett időpont előtt 24 órával lehet regisztrálni, 24 órán belüli regisztrációt Eladónak – az előkészületek megkezdése miatt – nem áll módjában elfogadni.

 

Eladó workshopra a meghirdetett létszámban tud fogadni a jelentkezőket. Egy tanfolyamra a kereten felül további jelentkezőknek nem tud részvétel lehetőséget biztosítani.

 

A workshopon résztvevők létszámának feltöltése a jelentkezések, illetve a tanfolyami díjak befizetésének sorrendjében történik.

 

A felnőtteknek szóló önálló workshopokon a részvétel feltétele a betöltött 14. életév. A gyermekek számára szervezett workshopokon való részvétel feltétele a betöltött 6. életév.

 

  • Részvételi díj

 

A részvételi díj bruttó ár, a tanfolyamok ára tartalmazza az elméleti oktatással egybekötött gyakorlati munkát, a termékek elkészítéséhez szükséges összes eszközt és alapanyagot, a tanfolyamon kapott jegyzetet és helyszíni italfogyasztást.

 

Résztvevő a részvétel díj 50%-át a jelentkezéskor előre átutalás formájában egyenlíti ki, a fennmaradó 50%-ot köteles a workshop időpontja előtt 72 órával köteles teljesíteni.

 

Eladó az összegekről a számlát a megrendelésben rögzített email címre állítja ki, és a megadott email címre küld el. A kiállított számlát utólag más névre nem áll módjában kiállítani. A helytelen email cím megadásáért Eladó semmilyen felelősség nem terheli. Amennyiben a jelentkezést követő 48 órán belül nem érkezik meg az utalás, Eladó törli a regisztrációt.

 

  • Workshop helyszíne

 

A workshop helyszíne a megrendelést és a fizetést követően Eladó által küldött emailben kerül egyeztetésre.

 

Eladó fenntartja a jogot a workshop helyszínének megváltoztatására. A workshop korábban közölt helyszínének megváltozása esetén Eladó a workshop kezdete előtt minimum 24 órával a jelentkezéskor megadott elérhetőségeken (email, telefon) értesíti Résztvevőt.

 

  • Házirend

 

Résztvevő a workshop helyszínét kizárólag a jelen ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően használhatja, és köteles betartani a jelen ÁSZF-ben rögzített szabályokat, valamint a tanfolyamot vezető oktató utasításait. Résztvevők a helyszínt, valamint annak berendezési- és felszerelési tárgyait kizárólag a szerződésben rögzített célokra és rendeltetésszerűen használhatja.

 

A workshopokon kizárólag egészségesen lehet részt venni. Amennyiben Részvevő nem így venne részt a tanfolyamon, a tanfolyam vezetőjének jogában áll megkérni Résztvevőt, hogy hagyja el a helyszínt, mely esetben a workshop díja nem jár vissza.

 

Résztvevő teljes felelősséggel tartozik a workshop helyszínén, valamint annak berendezési- és felszerelési tárgyaiban vagy a helyszín területén tartózkodó harmadik személynek okozott károk megtérítéséért.

 

Amennyiben a Résztvevő a jelen szabályzatban foglaltakkal ellentétes vagy a jogszabályi előírásokba ütköző magatartást tanúsít, illetve, ha nem tartja be a workshopot vezető oktató utasításait, továbbá akkor is, ha a workshop menetét vagy az ott jelenlévők részvételét bármely módon akadályozza vagy zavarja, az oktató döntése alapján a workshopon való részvételből azonnali hatállyal kizárható. Ebben az esetben a Résztvevő az általa befizetett részvételi díj visszaigénylésére nem jogosult.

 

Eladó a workshop idejére a résztvevő ruháját részlegesen takaró kötényt biztosít, azonban felhívja a figyelmet, hogy a műhelymunka során a ruhára szennyeződés kerülhet, ezért célszerű arra alkalmas ruházatban érkezni.

 

A workshopon alkalmazott eszközök lehetnek élesek, ezért résztvevő azokat saját felelősségre használhatja.

 

  • Workshop elmaradása

 

Workshop minimum 3 fő részvételével indul. Amennyiben a workshopra 3 főnél kevesebb fő jelzi részvételi szándékát, vagy a lemondások száma miatt az eredetileg tervezett létszám a tanfolyam kezdete előtti napig 3 főnél kevesebb főre csökken, a workshop elmarad.

 

A workshop esetleges elmaradásáról a workshop kezdete előtt Eladó Résztvevőt a regisztrációnál megadott elérhetőségeken (email vagy telefon) értesíti. Ebben az esetben Résztvevő jogosult a befizetett részvételi díj visszaigénylésére – melyet Eladó az elmaradt tanfolyam utáni 30 napon belül visszatérít – vagy egy általa választott másik workshopon való felhasználásra.

 

  • Lemondási feltételek

 

A tanfolyami díj befizetésével a szerződés teljesítése megkezdődik.

 

Lemondást Eladó csak írásban, elektronikus levél formájában fogad el a tundercsoki@gmail.com email címen.

 

Amennyiben egy regisztrált jelentkező nem tud részt venni a választott tanfolyamon, úgy az alábbi lehetőség biztosítottak számára:

  • A tanfolyamon való részvétel más személyre átruházható, melyről köteles emailben tájékoztatni Eladót.
  • A regisztráció egy másik workshopra áttehető.
  • Az említett módosítások bejelentésének határideje az adott tanfolyam kezdési időpontja előtt 72 óra.
  • A lemondási feltételek minden regisztrációt véglegesített Résztvevőre egységesen vonatkoznak.
  • Amennyiben Vásárló a workshopon nem jelenik meg, és távolmaradását nem jelzi előre, a befizetett összeg nem jár vissza.

 

  • Tanfolyam időpontjának, tematikájának változása

 

Amennyiben Eladó valamilyen rendkívüli esemény miatt kénytelen a meghirdetett workshopot elhalasztani, úgy arról a Honlapon vagy közösségi média felületein a lehető leghamarabb tájékoztatást ad, valamint a regisztráció során megadott email címen és telefonon értesíti Résztvevőt. Ebben az esetben Eladó a Résztvevő igénye szerint a befizetett díjat visszautalja vagy lehetőséget biztosít egy másik workshopon való részvételre.

 

  • Fotó- és videófeltétel készítése a workshopon

 

Eladó a workshopon fotó- és/vagy videófelvételeket készít, melyeket promóciós célból a Honlapon és közösségi média felületein felhasznál.

 

Eladó a fotó- és videófelvétel készítéséhez a workshop Résztvevőjének, gyermek Résztvevő esetén a szülőnek/törvényes képviselőnek a felvételek készítéséhez és felhasználásához való hozzájárulását előzetesen beszerzi.

Amennyiben a workshop Résztvevője vagy szülő/törvényes képviselő a fotó- és videófelvétel készítéséhez és/vagy felhasználásához nem járul hozzá, úgy róla felvétel nem készül, vagy Eladó az érintett résztvevő felvételen való felismerhetetlenségéről (pl. maszkolás útján) gondoskodik.

 

Résztvevő a workshopon az ott elkészülő termék készítéséről, annak folyamatáról fotó- és videófelvételt nem készíthet. Résztvevő kizárólag az elkészült termékről készíthet fotót.

 

  • Workshoppal kapcsolatos szerzői jogok

 

Résztvevő a workshopon elhangzó információkat harmadik félnek nem adhatja át.

 

Eladó a Résztvevő számára a tanfolyamon elhangzottak ismeretekről, gyakorlati tudnivalókról jegyzetet (továbbiakban: Jegyzet) biztosít, mely Eladó szellemi tulajdona. Résztvevő vállalja, hogy a workshop keretében részére átadott jegyzetet, az abban foglalt ismeretek elsajátítása céljából, kizárólag saját maga használhatja, azt nyilvánosságra, harmadik személy tudomására sem részben, sem egészben nem hozhatja.

 

Résztvevői továbbá kötelesek minden szükséges elvárható biztonsági intézkedést megtenni abból a célból, hogy a tudomására jutott szerzői művek üzleti titkok és/vagy védett ismeretek jogosulatlanul nyilvánosságra, harmadik személy birtokába, tudomására ne kerüljenek.

 

Résztvevő az Eladó által a workshopon rendelkezésére bocsátott jegyzetet kizárólag személyes használatra veheti igénybe.

 

Résztvevő nem teheti az alábbiakat és más személyt sem ösztönözhet, segíthet vagy kérhet fel arra, hogy az alábbiakat tegye:

  • Jegyzet kereskedelmi vagy közcélra történő felhasználása,
  • Jegyzet jogtalan vagy nem rendeltetésszerű felhasználása,
  • Jegyzet tartalmának másolása, sokszorosítása, kölcsönzése, értékesítése, közvetítése, vagy egyéb módon való terjesztése, szerkesztése vagy bármely egyéb módon való továbbítása vagy adaptálása,
  • Jegyzet – akár ingyenesen, akár díj ellenében elérhető – tartalom- vagy fájlmegosztó oldalakon való elhelyezése,
  • Jegyzet a szerzői jogi törvények, egyéb jogszabályok vagy jelen ÁSZF megsértésével történő egyéb használata.

 

Felhasználó köteles a Jegyzetet az előírásoknak megfelelően használni. Amennyiben Eladó értesül a Résztvevő általi visszaélésről vagy jogtalan használatáról, jogi útra terelheti az ügyet.

 

A Jegyzet jogtalan használata esetén – fentieken túl – Eladó jogosult a jogsértés megtörténtének bírósági megállapítását kérni, továbbá többek között követelheti:

  • a jogsértés abbahagyását és a jogsértő eltiltását a további jogsértéstől,
  • a jogsértő szolgáltatás nyújtásának megtiltását,
  • a jogsértő általi adatszolgáltatást a jogsértésben résztvevőkről, a jogsértő hasznosításra kialakított üzleti kapcsolatokról,
  • a jogsértéssel elért gazdagodás visszatérítését,
  • kártérítést.

 

A jogkövetkezmények alkalmazásával kapcsolatos költségek minden esetben a jogsértő Résztvevőt terhelik.

 

Hatályos: 2023. július 12-től

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT[1]

 

Címzett: Tornóczky-Pásti Krisztina, egyéni vállalkozó (levelezési cím: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16., email cím: tundercsoki@gmail.com)

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:…………………………………………………………………………

Fogyasztó(k) neve: …………………………………………………………………………………………………………………

Fogyasztó(k) címe: ………………………………………………………………………………………………………………….

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

……………………………………………………..

Kelt:

 

 

 

 

 

 

Kérjük, hogy csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza.

 

[1] Készült a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti nyilatkozatminta alapján

 

Impresszum

 

  1. A Honlap üzemeltetője

A www.tundercsoki.hu üzemeltetője Tornóczky-Pásti Krisztina, egyéni vállalkozó (székhely: 7130 Tolna, Ady Endre utca 16., adószám: 68197524-1-37, nyilvántartási szám: 56273199, email: tundercsoki@gmail.com), nyilvántartásba vevő hatóság: Nemzeti Adó- és Vámhivatal, kamarai tagság: Tolna Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara.

 

  1. Szerzői jog

A Honlapon megjelenített védjegyek, logók, valamint egyéb anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak. Kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül harmadik személy semmilyen módon és jogcímen nem használhatja, nem másolhatja, nem terjesztheti, és nem teheti közzé. Tilos a Honlapon előzetes írásbeli hozzájárulás nélkül bármilyen más honlaphoz kapcsolást (linket) létrehozni. Lajstromozott védjegy, valamint szerzői jogi védelem alatt álló mű jogellenes felhasználása jogi eljárást vonhat maga után.

 

  • Felelősség

Az Üzemeltető a Honlap használatából, illetve annak bármikor, bármilyen okból, bármilyen időtartamra bekövetkező elérhetetlenné válásából esetlegesen eredő kárért, veszteségért vagy költségért nem vállal felelősséget. Nem vállal felelősséget továbbá semmilyen, arra jogosulatlan személy által végzett, illetve késedelmes információátadás, számítógépes vírus, vonal- vagy rendszerhiba következtében az adatokban végbemenő változásért sem. Az Üzemeltető fenntartja a jogot a Honlapon megjelenített tartalmak módosítására, továbbá elérhetőségük megszüntetésére. Az Üzemeltető nem vállal továbbá felelősséget olyan, harmadik fél által létrehozott, továbbított, vagy publikált anyagokért, melyek a Honlaphoz kapcsolódnak, vagy amelyre hivatkoznak.

 

  1. Tárhelyszolgáltató adatai

Cégnév: MEDIACENTER HUNGARY Kft.

Székhely: 6000 Kecskemét, Erkel Ferenc utca 5.

Adószám: 13922546-2-03

Cégjegyzékszám: 03-09-114492

Email cím: mediacenter@mediacenter.hu

 

 

X